Visa in Chinatown - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van ricklindeman - WaarBenJij.nu Visa in Chinatown - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van ricklindeman - WaarBenJij.nu

Visa in Chinatown

Door: Rick en Celine

28 April 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Ons eerste bericht vanuit Kuala Lumpur. Een fijne vlucht, vol service van schone maleise dames bracht ons in Kuala Lumpur. Het was hier 6u 's ochtends.

Onze eerste actie was een visum voor Indonesië proberen te regelen. Door de wijzigingen in de Visa-regeling waren wij daar namelijk in Nederland ineens te laat voor.

En dus stonden wij om 8.55 voor de indonesische ambassade, samen met 100en indonesiërs. Na de Tsunami zijn er velen vanaf Sumatra hierheen gekomen.

Gelukkig bleken zij een ander stuk Ambassade nodig te hebben dan, en vertrokken wij naar de visa-balie. Hoewel wij allerlei kopieën bij ons hadden, moesten ook van return ticket en de Maleisische immigratiepapieren kopiën worden gemaakt.

Het kopiëren gebeurde in een ander stuk van de ambassade waar wij tussen velen ons paspoort afgaven en maar hoopten dat er iets terug kwam. Toen wij de papiertjes hadden, mochten we weer terug naar de visa-balie, en werd aangegeven dat ze niks konden garanderen, immers hun termijn was 3 werkdagen, en er zaten nog al wat feestdagen in deze week. Aangezien wij op de 29ste vertrokken, bleef het dus spannend.

De avond werd doorgebracht in de China-town, een van de twee wijken van het oude Kuala Lumpur (letterlijk: modderige samenstroom). In een oud koloniaal pand aten we de locale specialiteit, Ajam Chotuk, een zoetige kip met rijst jus. Een eerste Tiger-beer bracht bovendien stemming in de vakantie.

Donderdag bracht ons, naast een verdiende nachtrust, het koloniale hart van Maleisië. Vooral mooi was het station uit 1900 dat reizen naar den verre beloofde, doch slechts net als het Grand Central in New York, nu slechts nog regionaal vervoer aanbood.

De avond werd doorgebracht naast Batik Bantung, het hippe stuk van de hoofdstad. We dineerden echter net achter deze straat, met de KL'ers zelf.

Vrijdagochtend waren de Petronas-torens aan de beurt. Na 11/9 waren deze even de hoogste van de wereld, tenminste volgens een bepaalde definitie. Inmiddels zijn deze boys toys alweer ingehaald door een wolkenkrabber in Taipei (Taiwan). Vanaf de loopbrug zagen we KL onder onze voeten...

En net komen we weer van de ambassade, waar na 1,5 uur bureaucratie het gewenste visum in ons paspoort verscheen. Rick moest nog wel even een lange broek huren voor RM20, anders kwam hij niet binnen....

....en dus vliegen we nu morgen om negen uur naar Batavia, naar ons oude koloniale rijk......

p.s. iedereen fijne Q-day toegewenst
p.p.s. Go Ajax! Tijkotte, briljant plan om naar Barca te gaan..

• 28 April 2006 - 09:53

Hans Capelle:

Ha die Rick, leuk om zo je vorderingen te kunnen volgen. Goed om te lezen dat alles goed gaat en jullie Indonesië nu in mogen. Groetjes en veel plezier!

• 28 April 2006 - 10:05

TDT:

Hup Ajax, hup Rick & Celine, Hup Barcelona! Geniet van Indonesië en neem ene lekkere Oranjebitter aldaar!

• 28 April 2006 - 10:57

Pa:

Reeds twee oranje-bittertjesop vanwege lintje voor D-66er Hans Vinju ivm Q-day.
    Goed te horen dat reis voorspoedig was.
    Vanavond meer op gewone mal,
    Hartelijke groet, Pa en ma

• 28 April 2006 - 15:48

Iris Van Aken:

Hoi Rick en Celine!

Ik was net te laat dus bij deze nog een heel fijne reis toegewenst!!

Veel groetjes van Iris

• 28 April 2006 - 19:14

Robbertje:

na wat gedoe toch een goed begin van de vakantie....maak er een leuke tijd van ;) Rick, volgende keer maak ik je in met Mario Kart :D En schatje, veel knuffels en een dikkuh kuz !!!! Liefs van mij

• 29 April 2006 - 00:54

Berend:

PSV kampioenen!!

• 29 April 2006 - 00:56

Fie:

Sorry hiervoor hoor! Maarre.. een hele mooie reis gewenst! Wij gaan ook nog een paar weken genieten in Brazil! Groetjes, F en B

• 29 April 2006 - 21:03

Shamilie:

Hoi Rick & Celine,
    Harstikke leuk om jullie zo te volgen...nee ik ben nog geen tante geworden maar het zal niet lang meer duren...geniet ervan en veel plezier!
    x

• 07 Mei 2006 - 10:43

Paul En Silvia:

Ha Rick en Celine,

Wat leuk zeg dat we jullie zo kunnen volgen tijdens jullie trip in Indonesie. Veel plezier daar en geniet er van!

Liefs Paul en Silvia