Lombokkers op Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ricklindeman - WaarBenJij.nu Lombokkers op Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ricklindeman - WaarBenJij.nu

Lombokkers op Lombok

Door: Rick en Celine

04 Mei 2006 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal, apa kabar?

Inmiddels zijn we weer doorgetrokken; we zijn nu op Lombok.

De laatste dag in Yogya, dinsdag, hebben we de Merapi beklommen. Deze vulkaan zorgt aan de ene kant voor de vruchtbaarheid van dit stuk midden-java, aan de andere kant juist voor veel gevaar. In de afgelopen eeuw is hij 70 keer uitgebarsten. Dit blijkt echter mensen niet af te schrikken. In de omgeving is de bevolkingsdichtheid meer dan 600 per vierkante kilometer. Op de route er naar toe, door de rijstvelden, bouwden de javanen lustig door.

De vulkaan is nu al zes jaar rustig, maar een nieuwe uitbarsting wordt wel binnenkort verwacht. Het Vulcanologisch instituut in Yogya had dan ook weer een waarschuwing uitgedaan.

's avonds zijn we naar de Prambanan tempels gegaan, een van de grootste Hindu tempels op Java. Hij werd vrijwel gelijktijdig gebouwd met de Borubodur, waar we van de week waren.. Hindu's en boeddhisten sloegen elkaar gelukkig in die tijd niet de hersens in.

Nu zijn we dus op Lombok, weer een heel andere wereld. Zoals van de week gemeld, hoor dit eiland Biologisch gezien al bij Australië.

Ons hotel is ver van alles af in Klui, maar je pakt snel een Bemo, een lokale minibus naar Singigi. De rust, en het uitzicht over de Straat van Lombok (tussen Lombok & Bali) geven ons een heerlijk "Bougainville"-gevoel.
We zijn de enige gasten, naast veel rondlopende poezen.

Ze blijken hier wel veel brutaler, bij ons drankje net werd er ongegeneerd geflirt in de richting van Celine. Iedereen is ook heel fysiek, en pakt je vast..

Ons Bahasa gaat elke dag vooruit, het gebruik voor de normale omgang, is niet zo moeilijk; de grammatica is erg prettig, werkwoorden hoef je nauwelijks te vervoegen: saya mau minun bintang (ik wil een bintang biertje drinken), Dia mau minun cola (zij wil cola drinken)

Vandaag gaan we een vrolijk per Bemo dit eiland de Sasakken verkennen, en morgen wil Rick gaan duiken, en Celine gaan snorkelen..

Selamat Tingall!

Celine en Rick

• 04 Mei 2006 - 06:38

Martijn Kas:

Hoi Lombokkers op Lombok,

klinkt erg goed allemaal. Zou ook best zo'n Bintang biertje lusten!

veel plezier verder!

Martijn

• 04 Mei 2006 - 08:31

Martijn:

Selemat Tingall!
    Zo'n Bintang biertje lijkt me ook heerlijk, maar de Heinekens bij de plaatsing voor de voorronde CL waren gister ook niet te versmaden... Enjoy!

• 04 Mei 2006 - 10:44

Peggy:

Ik ben jaloers zo vanachter mijn bureau naast het raam, jullie verhalen lezende. Heerlijk!! Liefs!

• 04 Mei 2006 - 10:51

Klaartje:

Goed te horen dat lombok jullie ook daar goed doet!
    geniet ervan. Groetjes, Klaartje

• 04 Mei 2006 - 11:51

Vincent:

Selemat pagi, Kabar Baik.

• 04 Mei 2006 - 14:01

Christian:

klinkt goed allemaal! Over poezen gesproken, met jullie kat gaat het ook prima! Ik heb 'm al een aai mogen geven :)
    Veel plezier daar verder enne morgen niet in een zee-egel gaan staan he? :)
    Groetjes Christian

• 04 Mei 2006 - 15:06

Giovanni:

SELAMAT SIANG...
    APA KABAR? BAIK BAIK SADJA TOH? DI BELANDA ADA BAIK BAIK. ADA MATA HARI BANJAK?..
    OWKEE VAKANTIE GANGERS, NU MAAR UITOEKEN WAT IK HEB GEZEGD !!! AHAHA
    SAMPAI BERTEMU.

HORMAT DARI
    GIOVANNI

• 04 Mei 2006 - 20:31

Fiona:

Hoi, hoi,

Hier weer eens een teken van leven van je oude Gieter-kroegmaatje! Het lijkt me overbodig om te vragen of alles goed met jullie gaat... Wat leuk om al jullie fantastische verhalen te lezen! Veel plezier verder en ik blijf alle avonturen op de voet volgen. Groetjes!

• 06 Mei 2006 - 21:09

Berend En Fie:

Hee Rick en Celine,
    Lekker aan t genieten in Indonesie? Wij hebben net de jullie welbekende Iguaçu watervallen bezocht, daar valt je mond spontaan van open!
    Nog even een vraagje; we vertrekken overmorgen richting de Pantanal, hebben jullie nog tips voor accomodatie en/of tours daar?
    Lieve groeten!